چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت بیش از 10 روز از جنایت خونین سعادت آباد، اظهارنظرها درباره این حادثه ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز گذشته با بیان اینکه حادثه قتل در میدان کاج سعادت آباد افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار داد، گفت: قاتل این حادثه باید زودتر محاکمه شود.

جلسه‌ای در مجلس

واکنش‌ها درباره جنایت خونین سعادت‌آباد به مجلس هم راه پیدا کرد. صبح دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای با معاون امنیتی وزیر کشور، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، دادستان تهران و رئیس اورژانس برگزار کرد تا به جزئیات حادثه بپردازد.

پس از این جلسه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: به گفته‌ رئیس پلیس تهران، در ساعت 9:56 صبح روز حادثه نخستین تماس مردمی با پلیس 110 گرفته شده و این حادثه به اطلاع پلیس می‌رسد.

البته پس از آن 19تماس دیگر گرفته می‌شود و پلیس ساعت 10 یعنی 4 دقیقه بعد از نخستین تماس در محل حادثه حاضر می‌شود که علاوه بر 2مامور پلیس حاضر در صحنه، یک مامور دیگر که در بیمارستان شهید مدرس در نزدیکی محل حادثه حضور داشته نیز خودش را به صحنه‌ حادثه می‌رساند و با برانکاردی، مجروح را در ساعت 10 تا 10:05 به بیمارستان منتقل می‌کند که وی در ساعت 5عصر فوت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: به گفته رئیس پلیس تهران، ضارب تا ساعت 10:20 در محل حضور داشت و فریاد می‌کشید که نهایتا او به داخل مغازه‌ای هدایت و پس از گرفتن چاقو دستگیر شد. وی یادآور شد: از نظر سردار ساجدی‌نیا، تعلل افراد نیروی انتظامی در این حادثه مربوط به این است که چرا از ساعت 10 تا 10:20 که در میدان حضور داشتند به طرف ضارب تیری شلیک نکردند یا او را با اسپری مورد حمله قرار ندادند که در نتیجه او فرصت پیدا کرده در این مدت عربده‌کشی کند.

جلالی با اشاره به فیلم 9 دقیقه‌ای از این حادثه که روی سایت‌ها منتشر شده، گفت: ما در جلسه‌ به بازبینی این فیلم پرداختیم. نیروی انتظامی مجموعا عقیده دارد از زمانی که از حادثه مطلع شده یعنی ساعت 9:56 ظرف 20 دقیقه با خلع سلاح ضارب، او را دستگیر کرده است اما برخی گزارشات دیگر که از شاهدان رسیده، حاکی از آن است که مدت زمان دستگیری متهم بیش از این به طول انجامیده است.

دیه 9 میلیونی

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: پلیس قائل به این است که در آسیب‌شناسی این حادثه به نواقصی در قانون برمی‌خوریم. مثلا یک نمونه اینکه چرا پلیس در این حادثه به طرف مهاجم شلیک نکرده است. در این‌باره گفته می‌شود که اتفاقا یکی از دو مامور پلیس حاضر در میدان، چندی پیش به طرف فرد مجرم سابقه‌داری در یک حادثه شلیک کرده و با مجروح شدن آن فرد، همین مامور پلیس به پرداخت 9 میلیون تومان دیه محکوم شده که این تا حدودی نقش بازدارنده در انجام وظیفه پلیس ایفا کرده است.

جلالی ادامه داد: البته معاون وزیر کشور در این جلسه عقیده داشت که مشکل در خلأ قانونی نیست بلکه تفسیر قانون در بین قضات است که قابل بررسی و آسیب‌شناسی است. وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی این موضوع را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار می‌دهد و اگر نیاز به اقدامات قانونی چه در بحث استفسار و چه قانونگذاری و چه اصلاح قانون باشد، طبعا مجلس آمادگی دارد تا برای ایجاد آرامش، امنیت و تقویت نیروی انتظامی، در این خصوص اقدامات جدی را انجام دهد.

کد خبر 120437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز